mandag 2. januar 2012

Juleferie

Jeg har nå har ferie for 1 og en halv uke, og jeg må ærlig innrømme at jeg ikke savner skolen sånn veldig mye... Men dette er det jeg har gjort i ferien da.

I kirken så har vi noe som heter youth group, det er enkelt å greit en gruppe for de yngre, hvor vi lærer om kristendommen. Høres veldig morsomt ut, jeg vet. Men noen ganger, jeg understreker noen! Så er det gøy, for eksempel nå i juleferien, så hadde vi en ting kalt destination unknown. Tittelen sier jo seg selv, vi skulle et sted vi ikke fikk vite om før vi var der. Siden jeg er datteren til mannen som styrer alt det her så var det litt vanskelig å ikke få vite hvor vi skulle. Så jeg og Christina viste uka før at vi skulle til Michigan, hvor i Michigan viste vi ikke da. Men uansett, vi reiste onsdag morgen, reisen var lang, ca. 6 timer, så vi stoppet på Wendy's og spiste. Så skulle jeg og Christina på toalettet og dette var synet som møtte oss:
Jepp, det er to doer og ingen skille imellom dem....Rart tenker du kanskje? Og det var det jeg tenkte også, men vi fikk oss en god latter ihvartfall!

Så litt senere så dro vi innom en slags julebutikk, der de hadde julepynt fra alle de forksjellige nasjonene i verden, og jeg måtte jo selvfølgelig finne Norge, og det gjorde jeg også, rett ved siden av Sverige og Finland :D

Kjøpte ikke noen..

Så kom vi til hotellet vi skulle sove på, så var vi der resten av kvelden hvor vi spilte brettspill og bestilte pizza.
Dagen etter dro jentene på et outlet mall, og guttene dro og kjørte gokart. Så var det på tide å dra hjem, men først, mat!

Vforeldrene mine hadde hørt om en helt fantastisk lokal restaurant hvor de ville dra og spise, og det gjorde vi også. Men det vi ikke viste var at posjonene var HUGE!!!
Som dere ser på dette bildet

Heldigvis for vmor og Christina så fant de ut at de skulle dele en uansett, så de delte denne store..hva det nå enn er...

Jeg derimot bestile hamburger, jeg må stolt si at jeg klarte å spise alt sammen, men jeg var sinnsykt mett når jeg var ferdig, og når jeg endelig var ferdig så bestile vi dessert, og når jeg så desserten komme, så sa jeg rett og slett nei takk, det ble bare alt for mye for meg..

For her er nemlig den store bannanasplitten som de bestilte, og ikke bare var den stor den var nemlig større en stor. (Ja, jeg vet, godt norsk!)
Jeg sov hele bilveien hjem og vi kom hjem ganske så sent på torsdag kveld.
Fredag var jeg på shopping på et marked (marked med mat) og jeg fant norsk brunost! Måtte jo kjøpte litt av det da :D Og senere på kvelden kom Mia, og hun skulle være her hele helgen!
Så fredag kveld så bare slækka vi den, og lørdag så var det jo nyttårsaften, så dro vi først på taco bell og så gjorde vi oss klare for den store kvelden, og det var jo bra vi brukte litt tid på å gjøre oss fine og pene for den kvelden, for hvem hadde vel gjettet av vi fikk møte...

JUSTIN BIEBER!!!

I'm just sooooo in love! Neeeida, men det var jo litt morro da :)


Mia og meg. Og en veldig søt Hanna på venstre siden av bildet, det var forresten henne vi var hos.

Hanna og meg, må ærlig innrømme at hun er en av mine beste venner her borte, I love my little ginger friend <3

Her spiller vi et spill, du ser kanskje den runde tingen som er i hånda til Hanna, den tingen er selve spillet, og det som skjer er at det kommer opp et ord på den tingen, også skal man forklare det ordet, og folk skal gjette, når man har gjettet riktig så er det neste man som skal forklare et annet ord, dette fortsetter helt til tiden renner ut og den runde tingen slutter å pipe.

 
Og her er vi bare veldig glade. Vel jeg er glad i hvartfall :)

Så kom søndag og det var på tide for Mia å dra hjem :( Men men, vi sees snart igjen, ikke lenge til Hawaii nå!
Så resten av kvelden så kjedet jeg meg egentlig kanskje mye, så da ble det til at jeg tok bilder av juletreet.
Egentlig kanskje så fornøyd med mine fotograf skills.

Og enda er bilde, vet ikke om dere legger merke til det, men jeg er i den julekulen :D
Sånn skjer når Mia forlater meg....
























1 kommentar:

  1. Så moro å følge bloggen din, Maren! Spesielt når det er bilder av Mia også. :) Hun har jo ikke skrevet blogginnlegg på veeeldig lenge, så for å holde meg litt oppdatert på hennes liv og livet ellers i USA, så leser jeg din, Maren.
    Ser ut til at du trives "over there"! :)

    SvarSlett